GÜNÜN MANŞETLERİ


Emeklilikte yaşa takılanlar için Finlandiya formülü-2013

Emeklilikte yaşa takılanlar için Finlandiya formülü-2013

02.09.2013 14:10:43

Emeklilikte Yaşa Takılanlar hükümetten iyi haberler bekliyor. Yaş mağdurlarının en çok takip ettiği Ali Tezel ise canlı yayında EYT hakkında sorulan soruları cevapladı. Emeklilikte Yaşa Takılanlar emekli edilir mi? Maaşlarında kesinti olursa bu ne kadar sürer ve ne oranda olur?

Habertur TV'de öğle kuşağında canlı yayına çıkan Sosyal Güvenlik Müşaviri ve yazar Ali Tezel'den önemli açıklamalar geldi. Emekli olanlar için ve emeklilikte yaşa takılanlar için açıklamalar yapan Tezel programa gelen soruları da cevapladı. 
 
Binlerce yaş mağdurunun izlediği ve soru gönderdiği programda merak edilen konuları ele alan müşavir yaş mağdurlarına tarih verdi. 
 
Emeklilikte yaşa takılanlara çok büyük bir haksızlık yapıldığını ve kimi vatandaşların 3 yıl kimlerinin ise 20 yıl mağdur edildiğini belirtti. Ali Tezel EYT ile ilgili şunları söyledi: "Haksızlık yapılan bu insanlar bir şekilde hayatlarını sürdürmek durumunda. İşin enteresanı, devlet emekli olmak için gençsiniz diyor, işe girmek istediklerinde de yaşlısınız tepkisi ile karşılaşıyorlar. Onlar da bu konudan dollayı çok mağdur. 
 
Ama emeklilikte yaşa takılanlar grubu çok iyi çalışıyorlar, gayet iyi örgütlendiler. Hükümette bu konu üzerinde bazı çalışmalar başlattı. Emekli olmasına 2 yıl kalanların ve SSK'dan sigortalı olanların düşük maaş ile emekli edilmesi söz konusu. Bundan Bağ-Kur'lular ve memurlar yararlanamıyor."
 
EYT için Finlandiya örneği mi geliyor
 
2 yılı kalmış olanlara "%5 eksik maaşa razı ol, 2 yıl önce emekli ol" gibi bir uygulama gelebilir. Bu yöntem Finlandiya'da uygulanan bir formül zaten. Bu noktada "2 yıl sonra maaşım tekrar normale dönecek mi?" sorusu geliyor. Hayır alamayacaklar 2 yıl önce emekli olanlar hayatları boyunca yüzde 5 eksik maaş alacaklar." 
 
Emeklilikte yaşa takılanlar için tarih veren Sosyal Güvenlik Müşaviri Ali Tezel: "Şubat ayına kadar bu yasa çıkarsa çıkar. Yoksa bu Şubat 2014'ten sonra çıkması çok zor demektir."
 








Etiketler : Emeklilikte yaşa takılanlar ne zaman son durum 2013

YORUM YAZMAK İÇİN TIKLAYIN

Bu yazıya yapılan yorumlar

misafır /
17 Eylül 2013 Salı - 12:59

Eevet bende 1999'dan önce sigortalı oldum ve o tarihten beri bilfiil çalışıyorum. Yaştan dolayı 10 yıl vurdu bana. Bunun 5,5 yılını çalıştım. Hemen hemen 4,5 yılım kaldı. Şikayetçiyim bu iş böyle olmaz. 2 yılı kalanlara diyorlar. Peki bizim günahımız ne. Ben neden 10 yıl fazladan çalışmak zorunda kalıyorum. Neden 20 senede değilde 30 senede emeklilik hakkı kazanıyorum. Yani diyorlarki ölene kadar çalış, ölünce maaşına devlet el koyar. Bu paranın helal olacağınımı zannediyorlar. Sayın yetkililer duyun sesimizi. Oy zamanı gelirsiniz hava atmaya. Oyları topladıktan sonrası tırt. Yeter artık hergün bir karar değişiyor, inan artık hiçbir şeyi takip edemez olduk. Herşey birilerinin çıkarları için sadece

emekli olamayan /
07 Eylül 2013 Cumartesi - 16:24

25 yıldır pirim ödeyip çalıştık adalet ve kalkınma partisi ise adalet yerine gelsin 1999 baş örtüsü sorunu olanları geri işlerine gönderdiler mağdur diye bizim mağdurlumuz nerde (zalimler için cehennem çok yaşa)

Kazım / istanbul
06 Eylül 2013 Cuma - 15:32

İş bulamıyoruz yaşlısın deniyor resmen sap gibi ortadayız ya devlette iş verin bize yada emekli edin gerçekten durum ciddi..

Hüseyin / İstanbul
05 Eylül 2013 Perşembe - 15:50

Benim maddi durumum bozuksa veya işime yatırım için tasarruf ediyorsam evimdeki eski eşyaları değiştirmem ama belediyeler her gün boş yerleri çiçeklendiriyor iki üç ay sonra yeni çiçekler ekiyorlar durmadan park ve kaldırım düzenlemesi yapıyorlar ondan sonra emekliliğe hak kazananların maaşlarını nasıl öderiz diyorlar siz şu belediye harcamalarını biraz kısıtlasanız evimin önünde park var benim paramla yapılıyor ama evimde öyle bir lüks yok

gökhan / istanbul
04 Eylül 2013 Çarşamba - 00:27

Rabbim Herkese sağlık sıhhat versin bazende en hayırlısı ölüm diyorum

gökhan / istanbul
04 Eylül 2013 Çarşamba - 00:25

Astım alerjik var nefes darlığı var tansiyon var bazı rahatsız liklar var yazmak istemiyorum 40 yaşındayım 1senedir çalışamıyorum zaten 93 yılında başlangıç var 6bin olmuş dur pirimim valla ben ne yapacağım bilmiyorum

gökhan / istanbul
04 Eylül 2013 Çarşamba - 00:19

Tek sözüm var ben astım hastasıyım çalışamıyorum 40 yaşındayım 14senem var emekliliğe vallahi billahi yazık daha ne diyim

MUSTAFA / izmir
03 Eylül 2013 Salı - 22:09

Benim anlamadığım bu kadar yaş mağduru var ama hala akp yüzde 50 oy alıyor...

bekir / kocaeli
03 Eylül 2013 Salı - 21:05

sigorta başlangıcım 01.12.1986 doğum tarihim 10.09.1965 1999 yılında çıkan kanunla emekliliğim 2011 yılından 2015 yılına uzamış olmakla 4 yıl geç emekliliğim sözkonusudur,

Nilüfer / İstanbul
03 Eylül 2013 Salı - 12:55

Eevet bende 1999'dan önce sigortalı oldum ve o tarihten beri bilfiil çalışıyorum. Yaştan dolayı 10 yıl vurdu bana. Bunun 5,5 yılını çalıştım. Hemen hemen 4,5 yılım kaldı. Şikayetçiyim bu iş böyle olmaz. 2 yılı kalanlara diyorlar. Peki bizim günahımız ne. Ben neden 10 yıl fazladan çalışmak zorunda kalıyorum. Neden 20 senede değilde 30 senede emeklilik hakkı kazanıyorum. Yani diyorlarki ölene kadar çalış, ölünce maaşına devlet el koyar. Bu paranın helal olacağınımı zannediyorlar. Sayın yetkililer duyun sesimizi. Oy zamanı gelirsiniz hava atmaya. Oyları topladıktan sonrası tırt. Yeter artık hergün bir karar değişiyor, inan artık hiçbir şeyi takip edemez olduk. Herşey birilerinin çıkarları için sadece

ersin / Ordu
03 Eylül 2013 Salı - 11:51

Hükümet emeklilikte yaşa takılanlar için para bulamadığını belirtiyor. Gelir İdaresi Başkanlığı borcu 1 trilyonun üzerinde olanları açıkladı. Çoğunluğunu AKP'li belediyelerin oluşturduğu borçlu listesini tahsil ettiğinde para zaten tedarik edilmiş oluyor. Ayrıca yaş bekleyenler için prim günü de göz önüne alınmalı ve maaşta da kesinti yapılmamalıdır.

cevdet iler / ist zeytinburnu
02 Eylül 2013 Pazartesi - 21:21

as kaldı az şöyle 1 2 büyük şehir kaybetsinler bakalım nasılyafşicaklar

eyt gülay /
02 Eylül 2013 Pazartesi - 19:36

Kardeşim inanmayın. Bakan çelik ve maliye bakanı yok öyle birşey diyorlar. Benim hiç umudum kalmadı. 25 yıl bilfiil hizmetle 45 yaşındayım. Bu satten sonra bir kadını kim işe alır. 2 tane çocuğum var hakkımı helal etmeyeceğim. Allah büyüktür. Birtek ona inancım var.Kimse bizi tınmıyor bile. Oyalıyorlar. Kaç kere çalışma yapıldı. Ya çalışmayı yapan uzmanlar bu işin uzmanı değil ya da seçim öncesi oyalama. Bakkalda otobüste heryerde insanlar aynen böyle konuşuyorlar. konuşuyor.

ibrahim / bursa
02 Eylül 2013 Pazartesi - 18:41

benim kaldı18 ay bişekılde gecer ana bu cok müslumanlar ahrette 4.5senenenin hasa

bını nasıl verecek

havva Kose / ist
02 Eylül 2013 Pazartesi - 17:45

Allahaşkına dalga mı geçiyorlar? Isıtıp ısıtıp aynı şeyleri tekrar yeni bir habermiş gibi sunuyorlar.

EYT MİSAFİR /
02 Eylül 2013 Pazartesi - 16:58

Ben artık inanmıyorum. İnsanları oyalayıp ümitlendirmesinler. Gerçekse yazın Allah aşkına. Sandıkta oyumu ona göre vereceğim.

ADNAN EMİR / kayseri
02 Eylül 2013 Pazartesi - 16:08

peki 2 yıl 5 ayı kalanlar ne olcak veya 3,5 yılı kalanlar bu haktan yararlanamayacak mı? emeklilikte yaşa takılan yani eylül 1999 dan önce işe başlayan herkesş kapsaması gerekmez mi?

VİDEO GALERİ


SİTE YAZARLARI

FOTO GALERİ

ALINTI YAZARLAR