GÜNÜN MANŞETLERİ


ALİ TEZEL AĞLADI...EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR KONUSUNUN ELE ALINDIĞI PROGRAM

ALİ TEZEL AĞLADI...EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR KONUSUNUN ELE ALINDIĞI PROGRAM

02.08.2012 01:13:56

Kanaltürk'de yayınlanan Neşter adlı programda, emeklilikte yaşa takılanlar konusu ele alındı. Programda sanatçılar ve gazetecilerin de mağduriyetini dile getiren Ali Tezel gözyaşlarını tutamadı.

ALİ TEZEL; EMEKLİKTE YAŞA TAKILANLAR 5 MİLYON KİŞİ...EŞLERİYLE BİRLİKTE ON MİLYON!..BU İKTİDAR DÜŞÜRÜR, İKTİDARA GETİRİR...EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR BİRLİK OLURSA, BU İŞ HALLOLUR!..


ALİ TEZEL EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLARIN ANAYASA MAHKEMESİNE BİREYSEL BAŞVURUYA İLİŞKİN DÜZENLEMENİN YASALLAŞMASINDAN SONRA YARGI YOLUNA BAŞVURMALARINI TAVSİYE ETTİ.


HABEREVET / COM

Erken Emeklilik, Emeklilikte Yaş Bekleyenler, Kıdem Tazminatı Yasasındaki Son Gelişmeler, Çalışanlar, Emekliler ve diğer emekçi kesimlerin cevaplarını beklediği tüm sorular, Mehmet Aydın'ın sunduğu Neşter'de...

YAKLAŞIK 5 MİLYON KİŞİLİK EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR AMAĞDURLARI NE YAPACAK?
EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR EMEKLİ OLABİLMEK İÇİN KAÇ YIL BEKLEYECEKLER?
PROGRAMA, MERAL KARADAĞ, HATİCE KARAYEL, EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLARI TEMSİLEN KATILIYOR.


ALİ TEZEL:

"BÜLENT ECEVİT BAŞBAKAN'DI...BİR DÜZENLEME ÇIKTI...8 EYLÜL 1999 TARİHLİ YASA EMEKLİLİKLERE YAŞ ŞARTI GETİRİLDİ. NORMAL ŞARTLARDA 20 VEYA 25 YILDA EMEKLİ OLABİLMEK MÜMKÜNDÜ...BEN DE EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLARDANIM. GEÇEN YIL EMEKLİ OLACAKTIM AMA EMEKLİLİĞİME DAHA 5 YIL VAR!.."


EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLAR NE YAPACAK?..

"Kadın ise 20, erkek ise 25 yılda emekli olacaklardı. Devlet dereyi geçerken birden kuralı değiştirdi...Bu kuralı tanımıyorum, dedi. Ve kademelendirdi. 'Bu yaşı doldurmazsanız size emeklilik hakkı vermeyeceğim' dedi. Konu Anayasa Mahkemesine gitti, Anayasa Mahkemesi, 'emeklilik kazanılmışsa bir haktır, hükümetler kazanılmamış bir hak konusunda bir düzenleme yapabilirler dedi ama emekli sandığını istisna koydu. İnsanlyar, bir kurala göre hareket ettiler."

EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILAN MAĞDURLAR:
Emeklilikte Yaşa Takılanlar Konuştu:
"İnsanlar 20 yılda emekli olacakken, olamıyor. Benim 6 yıl daha beklemem gerekiyor. Bizler gibi insanların 40'tan sonra emeklilik elde etmeleri çok zor. Yaş şartı getirirken, bize gençsiniz diyorlar ama yaş şartını koyan devlet. Biz başvurduğumuzda, 27, 30, 35 yaş şartı koyuyorlar. Emekli olamıyoruz, iş bulamıyoruz...Eve ne götürelim...Yasanın geriye dönük işletilmesine karşıyız. Bizler 14, 18 yaşlarında işe başlayan insanlardık. Emeklilikte yaşa takılanların büyük bir bölümü parasız pulsuz, işsiz güçsüz...Paşabahçe Beykoz Cam Fabrikası'ndan 10 kişi birden atılmış bugün...Bunlar ne olacak?.."

DEVLET YÜK YÜKLEDİ
Ali Tezel: "Devlet Seve Seve Genel Sağlık Sigortası primini yükledi. Seve seve ödeyeceksin. GSS P mi yatır, faydalan. Gençsin emekli olamazsın, yaşlısın iş bulamazsın. Türkiye'ye geliyorlar Almancı, Almanya'da gidiyorsun Türksün. İşten atılıyorsun, 380 bin lira gibi bir parayı on ay veriyorlar, sonra aç kal."

EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLARIN DERTLERİNDEN BİRİ DE PRİM YATIRDIKÇA MAAŞIN DÜŞÜYOR
Ali Tezel: "Prim ödemeye devam etsen, emekli maaşın düşüyor. Sen çalış prim öde, maaşını düşüneyim...Şu an emekli olursan, tamam. Prim ödersen, 2500 lira üzerinden değil de daha az bir bedel üzerinden ödersen, maaşın düşüyor..."

BEDELLİ ASKERLİK ÇIKTI EMEKLİLİKTE YAŞA TAKILANLARIN HAKLARI NİÇİN VERİLMİYOR
Emeklilikte Yaşa Takılanlar, Başbakan' kadar ulaştıklarını söyledi. BBP Genel Başkanı Sayın mustafa Destici ile görüştük. Kendisi bize destek olacaklarını söyledi. Sağolsun. Bedelli askerlik çıkmaz diyorlardı, çıktı. Bizim hakkımız niçin verilmiyor...

SANATÇILARIN DURUMU NE OLACAK? ALİ TEZEL: "MESELE DUYGUSAL!.."

Emeklilikte Yaşa Takılanların ana gündem maddesi olduğu Neşter'de Ali Tezel'in "Sanatçıların sigortası yok ya da bordroları ile gerçekten aldıkları farklı" iddiasında bulunmuştu. Çocuklar Duymasın, 80'ler gibi başarılı dizilerin yapımcısı olan Birol Güven, programa telefonla bağlanarak, "Bende kimse sigortasız çalışamaz, çay içmeye bile gelemez!" diye konuştu.
Ali Tezel ise söylenene şöyle cevap verdi: "Diyelim ki Osman Girişoğlu'nun başına ışık düştü ve yaralandı. Şimdi, bu iş kazası mı değil mi? Eğer, SSK sigortalısı ise iş kazasıdır, Bağ Kur'lu ise iş kazası değildir. Maliye Bakanlığı diyor ki, bağkurlu olması lazım. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ise son zamanlara kadar SGK'lı olması lazımdır diyordu sonra nedense görüş değiştirdi. Şimdi Osman Girişoğlu'nun başına birşey gelse, maaş bağlamazlar. Şimdi, sanatçı Bağ Kurlu olursa primi sanatçı ödüyor, SSK'lı olursa işveren ödüyor artı Gelir Vergisi de ödüyor işveren yani yapımcı."


Haberevet.com

Yeni Akit Gazetesi Yazarı Serdar Arseven'i takip etmek için resme tıklayınız.

@sarseven






Etiketler : Emeklilikte yaşa takılanlar, erken emeklilik, Ali Tezel,

YORUM YAZMAK İÇİN TIKLAYIN

Bu yazıya yapılan yorumlar

ferit arıcı / istanbul
31 Ağustos 2012 Cuma - 20:39

muhalefet akıllı olsun.bizi emekli edeceğini söylesin al sana iktidar..

yüksel / silivri
31 Ocak 2013 Perşembe - 18:46

sayın başbakanım 25 yılımı doldurdum hala prim ödüyorum ve sen ben prim ödedikçe maaşın düşüor diyosun ben şuan 44 yaşındayım 7 sene taş mı yiyeceğim

aydın / istanbul
25 Ekim 2012 Perşembe - 14:32

sn başbakanım eğer gerçekten allah rızası için çalışıyorsanız emeklilik hakkımızı elimizden almayın umut fakirin ekmeğidir bunu biliyorsunuz ben 44 yaşında yım emekliliğime 3.5 sene var 3 senedir işsizim dünya borcum var

ahmet / samsun
23 Ağustos 2012 Perşembe - 10:35

etmek istiyorum. kazanılmış hakkı nasıl yersiniz. bütün oylarım gönlüm bdp ye hiç olmazsa kalleş olduklarını biliyorum.

esra / ankara
15 Ağustos 2012 Çarşamba - 15:05

Suriyeden gelenlere para akıtılıyor. Bunlar bizlerin vergileri çocuklarımızın geleceği. IMF dayatmasını lütfen yok sayın. vijdanları varsa kazanılmış, fakat sonradan elimizden alınan hakkımızı bize geri versinler.

sayl / bursa
12 Ağustos 2012 Pazar - 15:47

selam sayıl ali tezelin söylediği gibi birlik olalım 10 milyon iktidar düşürür!!!! kafası basan iktidar yada muhalefet bu olayı şiddetli biçimde destekler söz verir adam gibi söz verende iktidar olur düşünün artık RECEP TAYYİP ERDOĞAN!!!!!!

Cengiz / Ankara
12 Şubat 2014 Çarşamba - 23:04

Sen daha gençsin emekli olamazsın çalış diyorlar, sonra da çok çalışmışsın primin fazla olmuş maaşını dürürdük diyorlar bu normal mi? Bunun dünyada başka bir örneği var mı?

birol /
10 Ağustos 2012 Cuma - 18:06

hülya hanım bunlar aferin delisi uçan kuşa yardım yaparlar.kendi vatandaşlarının açlıktan nefesleri kokar

ismail / Ankara
09 Eylül 2012 Pazar - 16:37

artık AKPye oy yook hakkımı helal etmiyorum 47 yaşındayım şimdiye kadar gelen tüm millet vekilleri ceplerini doldurup gitti ben tümüne hakkımı helal etmiyorum toprağın altı da var eyy vekiller.Sorunumuzla ilgilenen gazetecilere TEŞEKKÜR.

Şaban / YOZGAT
09 Ağustos 2012 Perşembe - 11:14

Sn YETKİLİLER SORUYORUM SADECE BİLGİ AMAÇLI BEN ŞİMDİ HAPSE DÜŞSEM (SADECE YAŞTAN EMEKLİLİĞE DÖRT YILIM VAR PRİM VE HİZMET DOLDU ) ACABA EMEKLİ OLABİLİRMİYİM HANİ HASTALANINCA EMEKLİ OLABİLİYORSUNYA...

Deniz / Ankara
08 Ekim 2012 Pazartesi - 17:12

Artık bizde hakettiğimiz emeklilik hakkını almak istiyoruz. Sesimizi devlet duysun. Biz hakkımızı istiyoruz. Lütfen maduriyetimiz giderilsin.

hulya / bursa
08 Ağustos 2012 Çarşamba - 14:31

IMF İSTEDİ DİYE BU YASA ÇIKARILDI. AMA ŞİMDİ IMF YE BORÇ VERİYORUZ. O ZAMAN BİZİM HAKLARIMIZDA GERİ VERİLSİN. TÜRKİYE HEM YURT İÇİNDE HEMDE YURT DIŞINDA O KADAR PARA HARÇIYOR MESELE SÜRİYEDEN GELENLERE BİZ VATANDAŞLARINA HAKKI OLANI VERMESİ GÖZEMİ BATIYOR.

kemal / uşak
08 Ağustos 2012 Çarşamba - 12:47

hukumet cözüm bul günden budur budur ya akp öbür tarafta nasıl hesap vereceksiniz yaşar okuyan kanunu nu sürdürüyorsunuz yapmayın artık yeter bu kul hakkına giriyor sözde müslümanım gecinirsiniz yapmayın bu işi cözün bu kişilerin maşlarını başlatın bu kişilerin maaşlarını saga sola vermeyin artık yeter 2002 den beri bu kanunu sürdürüyorsunuz günahtır yapmayın depremde cıkan yasayı sürdürüyorsunuz yapmayın

can bey /
07 Ağustos 2013 Çarşamba - 09:53

seçime az kaldı bugünün yarını var iktidar unutma yok saydıkların seni yok sayacak inşallah

gülay / bursa
07 Ağustos 2012 Salı - 21:27

17 yaşımdan beri çalışıyorum ..bir sabah uyanıyorum ve tüm hayallerim alt üst oluyor erken yaşta iş hayatına atılmam suç oldu özel şirkette çalışmak insanı gerçekten çok yıpratıyor ve bunun yanında iş garantiniz yok ..halbuki elime maaşımı almadan vergim ödenmiş ben gerçekten çok yoruldum eşime çocuğuma zaman ayıramadım tek istediğim hakkımı geri almak ...yasalar geriye dönük hiç aleyhte çalışmıyor suçlular affediliyor neden kazanılmış hakkımı geri alıyorlar suçumuz çocuk yaştan çalışmaya başlamakmı bilseydim bi 10 yıl sonra iş hayatına başlardım en azından ne yorulurdum ne yıpranırdım....

ümran / ıstanbul
05 Ağustos 2012 Pazar - 02:01

2006 dan beri emekli olmayı bekliyorum.2 yıl daha bekliycem .15 yaşından beri çalışıyorum. çocuklarımla büyüdüm artık anne olmak istiyorum.ak partiye oymu öyle bir şansları kalmadı

kerem / ordu
04 Ağustos 2012 Cumartesi - 22:25

sayın arkadaşlar adaletsizlik nerde biliyormusunuz benle işe başlayan kişi sırf yaşı benden 6 yaş büyüktü o kişi emekli oldu ben hala on sene bekliyecem tayyip nerde adelet nerde nicin cözmüyorsun bu sorunu millet akpartiyiüc dönemdir secti ama siz bu yaşa takılanların sorununu cözmediniz nicin bu yaş a takılanların haklarını vermiyorsunuz ve bir düzenleme yapmadınız adam 40 yasında işsiz kaldımı iş bulamıyor tayyip iş bulamıyor işsizlik maaşıda yok taşmı kemirecez öncekiler oldu emekli oldu catır catır paraları alıyorlar 86 99 sigortalılar taşmı kemirecek sondakkada uzatma 40 dk mı olur hukumet bu olaya ret verme bu olaya evet cevabını ver yoksa bu millet oy vermez bu saatten sonra canı burnuna geldi

gülizaralkış / çorlu tekirdağ
03 Ağustos 2012 Cuma - 17:03

evetbende yaşa takılanlardanım 22 yıl çalıştım ve 7 yıl yaş beklicem benim işe başladığımda 20 yıl sonra emekliydim ama haklarımızı aldılar 25 yıl oldu ama hala olamadım kazanılmış haklarımızı geri istiyoruz elimizden aklarımızı aldıkları gibi geri versinler bunun hesabını kim verecek 5 milyon kişimdur

HASAN GÖK dur da / sengibi34@tmail.com
03 Ağustos 2012 Cuma - 10:49

8 eylül 1999 yılı öncesi sikortali olanların haklari yendu verilmiş hak yeru alindi bu nasi adalettur bunun hak hukuk neresindedur erken emeklilik istemiruz hakkimizi istiruz yasa çıktıği tarhten sonrasini kapsar geriye doğri yasa olirmi ayiptir geri olinan hakkumizi iade etmenizu isteyurim habu pizum hemşerum paşpakana deyurimki verun bizim hakkumizi lutfen pekliyuruk pak yine secim zamani gelecek deyirum pizi unutmayinuz saygilar sunayirum.

Metin / İstanbul
02 Ağustos 2012 Perşembe - 20:39

Allah aşkına birileri görsün halimizi ben işsiz kaldım emekli olmama dört ay var direnecek gücüm kalmadı,aylarca tazminatı yedim verdikleri işsizlik maaşı sadaka düzeyinde kaldı,iş bulamadım temizlik işinde bile yaş arıyorlar,kırkyedi yaşımda atıl insan görevi görüyorum 28 yıl çalıştım vergimi ödedim benim gibilerin ne günahı var ?

yaş magduru / adana
02 Ağustos 2012 Perşembe - 16:59

cok guzel program olmuş emekgı gecenlere teşekkur ederım.artık hukumetın anlaması lazım 5 mılyon eder 10 mılyon her yaş magduru, secım yaklaşıyor duyarlı olursanız hakkımızı alırız.

Müzeyyen A. / istanbul
02 Ağustos 2012 Perşembe - 16:58

18 yıldır çalıştıgım özel sirketten 2010 da işten çıkarıldım. 20 yıllık hizmet süremi ve pirimimi doldurdum. Fakat 1999 da çıkan ve geriye dogru işletilen yasadan dolayı bende YAŞ MAĞDURUYUM. Şu an 42 yaşındayım ve iş bulamıyorum, Emeklide olamıyorum. EMEKLİLİKTE YAŞ BEKLEYENLER olarak maduriyetimizin giderilmesi için destek veren, emegi geçen herkese çok tskler.
Saygılar...

gönül haskan / bolu
02 Ağustos 2012 Perşembe - 14:42

emeği geçen herkese teşekkür ederim.şu mubarek günlerde ALLAH razı olsun.artık sesimizi hükümet duysun.

Bayram / ERZURUM
02 Ağustos 2012 Perşembe - 12:25

Ben.eşimve çocuklarım bu iktidara artık oy vermeyizz.Devlet memur veya işci işe aldığı zaman yaş soruyor özel sektör aynen eee nerde iş bulacağızz Başbakan isterse olurr umurundamı milet vekilleri iki yılda emekli olma kanunu nu hemen akp çıkardıı haram ve zehir zıkkım olsun hakkımızz...

resmi / tokat niksar
02 Ağustos 2012 Perşembe - 11:55

bende beş yıl dırbekliyorum ikiyıldır çalışamıyorum hayatımcoksıkıntılıgeçiyo oğlumu askere gönderemiyom iştecalışıyo eve ekmekgetırıyo ama bubenikahredıyo yıllarca esnaflık yaptım vegiverdım

mertcan / istanbul
02 Ağustos 2012 Perşembe - 11:50

haber evete kizgin adam ali tezel ve serdar arsevere sonsuz tesekkurler bu emeklikikte yasa takilma sorununu gundeme yerlestirmeyi basardilar emegi gecen herkesten Alah razi olsun saygilarimizla

Bahattin / Adana
02 Ağustos 2012 Perşembe - 11:33

Bu tür programların artarak devam etmesi gerekiyor.Geç saat olmasına rağmen çok fazla ilgi gördü.Demekki çok fazla madur var.Sn.Başbakanımızın bu sorunu çözeceğini düşünüyorum.Lütfen sesimizi duyun...

maşallah BAKTAGÜL /
02 Ağustos 2012 Perşembe - 10:48

eger varsa bir gece de nasıl kendileri için maaşlarına zam yaptılarsa.bizim de haklı oldugumuzu bilsinler.

ayhan / bursa
02 Ocak 2013 Çarşamba - 10:12

verilen soz geri alınmaz biz iycene sayipsiz kaldık kendi halkınız madurke haktan hukuktan bas ediliyo bizim hakımız asıl haram bu

ayhan / bursa