GÜNÜN MANŞETLERİ


İnanç Uysal'dan Emeklilikte Yaşa Takılan ve Erken Emeklilik Yazısı

İnanç Uysal'dan Emeklilikte Yaşa Takılan ve Erken Emeklilik Yazısı

23.03.2012 12:18:01

HaberEvet'in tecrübeli yazarı İnanç Uysal, Emeklilikte Yaşa Takılanlar ve Erken Emeklilik konusunu köşesine taşıdı.

Emeklilikte Yaşa Takılanların mağduriyetini kaynağı olan,1999 yılında çıkan (4447 nolu kanun) ve 2002’ de yasalaşan (4759 nolu kanun) kanunlardır.

Haberevet konuyu, mağdur eden yasası çıkartan, Ana Sol- M Hükümeti döneminin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Yaşar Okuyan'a sordu.

İşte İnanç Uysal'ın Emeklilikte Yaşa Takılar ve Erken Emeklilik Yazısı:

Emeklilikte yaşa takılanların, takılma nedenleri olarak gösterilen yasanın mimarı Yaşar Okuyan yasanın arkasında Okuyan’a göre hatalı olan emeklilikte yaşa takılanlar. Ve eğer birilerine hesap sormaları gerekiyorsa on yıldır muktedir olanlara yani AK Parti iktidarına sormalılar...

YAZININ DEVAMINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ...


Emeklilikte Yaşa Takılanlar ANKETİ İÇİN TIKLAYINIZ...





Etiketler : İnanç Uysal Emeklilikte Yaşa Takılar erken emeklilikÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Yaşar Okuyan

YORUM YAZMAK İÇİN TIKLAYIN

Bu yazıya yapılan yorumlar

??? / istanbul
29 Ağustos 2012 Çarşamba - 12:02

hep çalışandan mı kazanacaksınız birazda işverenden alın yahu.

yaş mağduru / ankara
24 Mart 2012 Cumartesi - 11:36

18 yaşında işe girdim .45 yaşımdayım .25 sene yi geçti hizmet özel sektörde 8220 gü prim ödedim.daha bekleyecem 5 yıl daha .yuh olsun size yaşar fendi başta sana yuh olsun. özelde çalıda öde bakayım 8220 prim gününü .kurban oldğum Allah bildiğigibi yapın sizleri. hakkım size haram olsun. son sözüm budur. haram olsun.

yaş mağduru / ankara
24 Mart 2012 Cumartesi - 11:33

yaşar efendi siz kaç yaşınızda , kaçyıl hizmet ve prim günü ile emekli oldunuz.Allah aşkına söle.hakkım haram zehir zıkkım olsun. tutar ahım.!!!!!! amma bu alemde amma öte lerde biyerlerde. hayrını görme inşallah .

yaş mağduru / ankara
24 Mart 2012 Cumartesi - 11:30

Yaşar Okuyan . 'a Hadi ordan L.n diyen halk şimdikilere der. Geldikleri ibi giderler

FÜSUN / istanbul
23 Mart 2012 Cuma - 22:25

Sayın okuyan bizlerin ve bu kadar mağdur insanın vebalini aldınız.ben dahil kimse hakkını helel etmiyor bu büyük haksızlıktan sonra
Türkiyede artık yüz nakLi yapıLıyor.Tüm yüzsüzlere duyuruLur.

mağdur muammer /
23 Mart 2012 Cuma - 21:33

Sn.Uysal size teşekkür ediyorum,bugüne kadar bir gazeteci Sn.Yaşar OKUYAN'A bu konuda bir soru sormadı,siz bu imkanı verip Sn.OKUYANI büyük bir vebaldan kurtaracaktınız,ne yazıkki Sn.OKUYAN bu şansı kaçırdı.Her neysa sizde sorularınızın tam cevabını alamadığınızı yazınızda vurguluyorsunuz,çünkü bunlar politikacı sazı bir kere ellerine aldılarmı başkasına kaptırmadan sözlerini ardı,ardına sıralar dururlar nefes dahi almazlar adeta.Sn.Okuyan halbuki ayağına gelmiş bir helalik olayını yine o politikacı egosuyla kaçırmışmı desem tepmişmi desem bilemiyorum,bence kaçırdı,eğer bu konuya biraz hakim olsa şunu diyebilirdi evet arkadaşlar o gün yani 1999 yılındak o olağan üstü şartlarda yapılan bir çalışmada çokta önemli şeylerde var tabi bunun içinde,ancak burada o gün benimde gözümden kaçan bir hususdur bu diyebilirdi,o gözden kaçan husus çok basit,bu ülkenin her ferdi tabiki önce ülkesinin menfaatini ve ayakta kalmasını ister bundan hiç kimsenin şüphesi yoktur.Tabiki emeklilikle ilgili düzenlemeler yapılmalıdır,ancak o gün yapılan bu KADEMELİ YAŞ YASASI çıkarılırken,ya Sn.OKUYAN burayı bilerek atlıyor,yada o günkü brokratları veya danışmanları onu yanıltmış olmalılar,işte şurada Mağdurlardan helalık isteyebilrdi.E vet yasyı çıkarmak doğruydu,ancak yasa ÇIKTIĞI TARİHTEN İTİBAREN ÇALIŞMA HAYATINA GİRENLERİ KAPSAR DEMEMİZ GEREKİRDİ.demesi gerekirken,Sn.OKUYAN hala Erken emeklilik isteniyormuş gibi bir algıyla kendini savunma ihtiyacı içinde buradaki İnsanları suçluyor,haksızlık,buradki insanların hiçbiri ERKEN EMEKLİLİK GİBİ BİRŞEY İSTEMİYOR.Buradki MAĞDURLAR bütün yasal görevlerini yerine getirmiş,şöyleki prim ve hizmet yıllarını KAT BE KAT fazlasıyla ödemişlerdir.Birde Sn.OKUYAN ne var diyor 3-4 yıl geç emekli olacaklar,Allah aşkına kendine bir sorarmısınız İnsan ömründe bırakın 3-4 yılı birgünün bile çok değeri ve önemi vardır,Sn.OKUYAN acaba kafasını ellerinin arasına alıp bir düşünsün,burada evine ekmek götüremeyen binlerce MAĞDUR insandan (Allah gecinden versin) emekliliğini göremeden giden insanlarımız olduğunda hiçmi vicdanı sızlamayacak.Bence önüne gelen özür ve helallık fırsatını kaçırmıştır Sn.OKUYAN. Öbür tarafta bu kadar MAĞDURUN hakkını vermek hiçte kolay olmayacaktır,orası okadar geniş değilki habire parti değiştiresin:::)))) Ama birşeyin altınıda çizmiş hakkını yemeyelim,şunu demiş'zihniyet aynı' çok doğru demiş vallaha gelen gideni aratıyor,ha birde şunu demiş biz çıkardıksa bu yasayı,ogün buna büyük tepki gösterenler bugün iktidardalar neden düzeltmiyorlar,yani Sn.OKUYAN açıkca biz hata yaptık evet diyemiyor,bari onlar yani bugünkü iktidar düzeltisin diyor kısacası. Sultan 3 Mustafa şu dörtlükte nede güzel söylemiş. Bozulubdur bu cihan sanma ki bizde düzele
Devlet-i çerh dönüverdi kamû mübtezele
Şimdi ebvâb-ı saâdetde gezer hazele
İşimiz kaldı hemân merhamet-i Lemyezel'e.

ibrahim / antalya
23 Mart 2012 Cuma - 18:20

sayın uysal bu emekçi düşmanı bey efendiye soramadınızmı acaba kendisi kaç yaşında emekli olmuş ve kaç para maaş alıyor kendisinin ne özelliği varmış zehir olsun.

tiryaki / kocaeli
23 Mart 2012 Cuma - 17:32

38 yaşında emekli olan biri 13 yaşında işe girmesi gerekir.bu durumda olanlar devlet fabrikalarında stajer çırak okulu adı altında işe girenlerdir.emekli olanlar bunlardır.kaldıki şimdi stajerlik yapan öğrencilere sadece sağlık sigortası yapılıyor. Emekliliğe faydası olmuyor.13 yaşında işe giren öğrenciye sigorta yapıp emekli eden hatalı zihniyet bu hatayı yine hatayla gidermeye çalıştınız.fesat siyasetle binlerce insanı mağdur ettiniz.özel sektörde 26 yıl, 7800 prim günümle emekliliğime daha 6 yıl var. gelinde benim çalıştığım yerde çalış oturduğun yerde çaka satmak kolay...

fatma / nevşehir
23 Mart 2012 Cuma - 14:40

Sayın Yaşar OKUYANIN herhalde çıkardığı KANUNDAN HABERİ YOK .EN FAZLA 2 YADA 3 YIL ETKİLİYORMUŞ. AMA NASIL OLUYORSA BU KANUN BENİ TAM 10 KOCA YIL ETKİLEDİ. ARTI BEN 20 YILDIR ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞIYORUM. ALIN DEVLET DAİRESİNEDE KARDEŞİM 10 DEĞİL 20 YIL ETKİLESİN NO PROBLEMMM. HER GÜN DUA EDİYORUM . EĞERKİ KIZGIN ADAM OLMASA KİMSENİN BİZDEN HABERİ BİLE YOKTU.

fatma / denizli
23 Mart 2012 Cuma - 14:33

allah seni nasıl biliyorsa öyle yapsın

ummuhan / denizli